21.09.2009 (poniedziałek) DREADZONE

Poniedziałkowy koncert DREADZONE w CDQ odbędzie sie zgodnie z planem! 

Plakat
 Plakat
PlakatPlakat

Info

Start: 20:00
Wstęp: 50 / 60 PLN - Przedsprzedaż Ticketpro
Support: FIRE IN THE HOLE 


Z POWODU ŻAŁOBY NARODOWEJ TRANSMISJA WARSZAWSKIEGO KONCERT DREADZONE NIE ODBĘDZIE SIĘ.

RETRANSMISJA NA ANTENIE POLSKIEGO RADIA EURO (odbiór przez naziemne nadajniki, również możliwość odsłuchu w czasie rzeczywistym na stronie radia: www.polskieradioeuro.pl) W PONIEDZIAŁEK, 28.09.2009 o 20:00 w audycji JAK MAKEN ZASIAŁ.


DREADZONE
 DREADZONE
DREADZONEDREADZONE

DREADZONE

(Wlk. Brytania)

Dreadzone razem z takimi grupami jak Zion Train wprowadzili na światowe salony styl, który można by określić jako digital roots czy techno dub, zachowując przy tym swoje łatwo rozpoznawalne, charakterystyczne wibracje skank. 
Jak do tej pory sprzedaż ich płyt przekroczyła 125.000 sztuk a grupa zyskała reputację oszałamiającego widowiska na żywo. 

Dreadzone został założony przez Grega Dread’a – kompozytora, producenta, DJ’a, perkusistę, uzależnionego od sampli programistę, razem z przyjacielem Timem Branem w 1992 roku.

Zanim odnalazł swój duchowy dom w „Strefie Dread”, po intensywnym okresie koncertowania i nagraniu czterech albumów jako członek Big Audio Dynamite w latach 80-tych, Greg odszedł by razem z Donem Letts’em oraz Leo Williamsem  sformować Screaming Target.

Dreadzone przeszedł długą drogę od debiutanckiego albumu ‘360°’ (Creation Rec.) w 1993 roku, poprzez sukces kolejnej płyty ‘Second Light’ (Virgin Rec.), do krążka ‘Biological Radio’ a następnie wkraczając w nowy rozdział organizując regularne noce klubowe pod nazwą Dubwiser, wydając klubowe single nakładem Fingerlickin Records oraz czwarty album ‘Sound’ (Rufflife Rec.).

Ten okres produkcyjny spowodował również narodziny Dreadzone Sound System, pchając do przodu formułę DJ’ską, zapewniając ciągłe bycie na czasie oraz klubowe szlifowanie nowego materiału. Doprowadziło to do wydania w lutym 2005 roku płyty typu DJ mix pt. ‘Beatz & Bobz Volume 4’.

Dreadzone Sound System w dwuosobowym składzie pojawiał się kilkukrotnie w polskich klubach. 

Dzięki wydanemu we wrześniu 2004 przez breakbeatową wytwórnią Functional piątemu albumowi ‘Once Upon A Time’, grupa powróciła do centrum uwagi budzącymi respekt koncertami, jak zwykle miksującymi technologię, żywą sekcją rytmiczną oraz stare i nowe klasyki ze swej historii.

Ten czas to wielki powrót do koncertów - ‘Return Of The Dread’. Zespół zagrał dla tysięcy fanów na wielu festiwalach jak m.in. Glastonbury, The Glade, Carling w Reading i Leeds, Beautiful Days oraz The Wickerman. Zagrali też regularną trasę koncertową po Zjednoczonym Królestwie oraz wydali dwa single z ostatniego albumu – ‘King Dub Rock’ i ‘Once Upon A Time in Jamaica’, zaznaczając w ten sposób pełny powrót na scenę. 

Album ‘Once Upon A Time’ doskonale oddaje punkt, w jakim obecnie znajduje się zespół – nowa krew podnosząca ciśnienie w grze, brak przyzwolenia dla biznesu na wkraczanie w tory muzyki, potwierdzenie formuły “same killery, żadnych wypełniaczy” - kolejne klasyczne wydawnictwo Dreadzone!

Jak zespół prezentuje się na żywo, można przekonać się słuchając pierwszej płyty live w wykonaniu Dreadzone – ‘Live At Sunrise’, wydanej w 2006 roku również przez Functional.

Niestety plany wielkiej brytyjskiej trasy koncertowej jesienią 2006 roku zostały nieoczekiwanie pokrzyżowane śmiercią gitarzysty i brata lidera zespołu – Steve’a Robertsa.

Dreadzone jako pełna grupa zagrali w Polsce pamiętny koncert dla tysięcy fanów w maju 2006 u boku m.in. Asian Dub Foundation w gdańskiej stoczni na „Student Coalition Festival”, by następnie w wielkim stylu powtórzyć to samo w ramach festiwalu Wrocław NonStop na Wyspie Słodowej w czerwcu 2007 oraz w ramach warszawskich Juwenalii UW w maju 2008.

Jesienne koncerty promują najnowszy album, zapowiadany wydanymi już singlami ‘Love The Life’ oraz ‘Beyond the Rock’. 

DREADZONE skład 2009:

Greg Dread (perkusja)
MC Spee (wokal)
Earl 16 (wokal)
Leo Williams (bass)
Chris Compton (gitara)
Chris Oldfield (elektronika)

Oficjalna strona www: www.dreadzone.com
Strona nieoficjalna: www.dreadzone.org.uk
Myspace: www.myspace.com/gregdread

FIRE IN THE HOLE
 FIRE IN THE HOLE
FIRE IN THE HOLEFIRE IN THE HOLE

FIRE IN THE HOLE

Wariacje i pulsacje

„Nazwa zespołu została wypluta przez super kompjuter w Masacziusets o godzinie 13.30.” – tak żartobliwie tłumaczą nazwę swojej grupy muzycy Fire In The Hole. Ich przepis na muzykę to ciekawe połączenie klubowych brzmień z jamajskimi rytmami. Elektronika podbita dusznym basem wprowadza słuchacza w hipnotyczny stan, żywa sekcja wchodzi w interakcję z tanecznymi wibracjami, a całości towarzyszą dubowe wynalazki.

Brzmienie FITH jest nowoczesne i przebojowe, nie stronią też od eksperymentów. Wokalistka zespołu Bajka potrafi swoim ciepłym głosem zauroczyć, co w parze z psychodelicznymi odjazdami daje oryginalny efekt. O swoich początkach opowiadają: „Błażej, Młody i Elvis grali razem pod inną nazwą i z innymi ludźmi. Po przetasowaniach składu do zespołu dołączyli Bajka i Bieszczad, i od tego momentu wszystko potoczyło się bardzo szybko.”

Lista osiągnięć katowickiej grupy jest imponująca. Wymienić warto: wygrany przegląd twórczości studenckiej Faza 2007, na którym uczestniczyli zaledwie po 2 miesiącach wspólnej działalności, liczne koncerty, nagranie demo, wygrana w konkursie One Love Fresh Sound, Ostróda Reggae Festival i w końcu zakwalifikowanie się do 3. etapu Maj Music Festival (zagrają na Muchowcu 8 maja) oraz nagranie epki, która ukaże się w lipcu w magazynie „Free Colours”.

RYBKI I LABORATORIUM CZCIONEK

Jak na zgraną ekipę przystało, muzykę tworzą wspólnie: „Grając, zarzucamy wędkę i cierpliwie czekamy. Niektóre łowione sztuki puszczamy wolno, a te co tłuściejsze dostają buzi i trafiają do maszyny upiększającej. Po wyjściu z maszyny brzmią już znajomo i przechodzimy z nimi na ty. Z tekstami jest już zupełnie inaczej. Raz w tygodniu odbieramy paczkę z Allegro z literkami, które cierpliwe, długimi godzinami naklejają kochani Allegrowicze. Nie wszystkie literki zostają użyte, wybieramy tylko te niepolskie, pisane Modern Sansem. Po sortowaniu trafiają do laboratorium, gdzie dr Anna wykonuje niezbędne zabiegi, po których w wyniku syntezy zostają wydzielone pierwsze frazy, a po 1267 sekundach zamieniane są w słowa lub nawet pełne zdania. Po około 3-4 dniach zaczynają występować grupami, a po tygodniu wyciągamy przy pomocy batuty laboratoryjnej wydruki tekstów, gotowe do synchronizacji z dźwiękiem.”

WSZYSTKIE DŹWIĘKI NA ŻYWO

Zapytani o inspiracje, odpowiadają: „Każdy z nas słucha wielu różnych gatunków, co niewątpliwie znajduje odzwierciedlenie w tworzonej przez nas muzyce. Staramy się łączyć to wszystko w sposób spójny i przemyślany, aby nadać naszej muzyce świeże niepowtarzalne brzmienie.” Muzycy FITH mocno trzymają się zasady, że „na koncertach wszystkie dźwięki, fx-y zazwyczaj grane są na żywo. Czasem podpieramy się możliwościami technicznymi, ale podstawą jest używanie i granie z instrumentów.”

INNE REGGAE

Ich muzyka to wariacja na temat jamajskich dźwięków. Jak mówią, „lubimy reggae, ponieważ jest matką masy nurtów muzycznych, ciotką podziału i królową pulsu, chociaż od pewnego momentu ciężko nazwać wykonywaną przez nas muzykę mianem reggae. To raczej połączenie dubu, d’n’b i dużej porcji elektroniki wykonywanej na żywo. Od momentu nagrania dema przeszliśmy bardzo dużą metamorfozę.” Są inni od typowych reggae składów, więc na pytanie, co ich denerwuje w tym gatunku, odpowiadają: „W rodzimej scenie reggae’owej denerwuje nas przede wszystkim hermetyka, powtarzalność, brak świeżego spojrzenia na nurt.”

A jakie jest muzyczne marzenie Fire In The Hole? „Polatać prywatnym samolotem Beaty Kozidrak”. Czego życzymy im z całego serca!

tekst: Adrian Chorębała | zdjęcie: archiwum FITH

www.myspace.com/fireintheholepl

(c) 2009 Centralny Dom Qultury Materiały dla prasy
Podaj swój e-mail aby otrzymywać informacje o wydarzeniach:

Jestesmy rowniez na Twitterze: